Venstre Guldborgsund
Presse. . . Aviserne

Vejen til de yngre vælgere går via internettet

af Jesper Bøgh

De yngre vælgere vil bruge internettet, når de skal finde frem til, hvilken kandidat der skal have deres kryds 15. november. Det mener ihvertfald to af de yngre kandidater, som derfor har gjort meget ud af personlig markedsføring på internettet.


LOLLAND-FALSTER
Flere kandidater til sammenlægningsudvalgene og de senere byråd i Lolland Kommune og Guldborgsund Kommune har egen hjemmeside eller præsenteres på partiets hjemmeside. For dem er det et lille led i deres valgkamp i håbet om, at skabe opmærksomhed om deres politiske mærkesager. Men to af de yngre kandidater, 43-årige Chris Bagge fra Rødby, nummer 10 på Socialdemokraternes liste til Lolland Kommune, og 42-årige Flemming Jantzen fra Toreby, nummer ni på Venstres liste til Guldborgsund Kommune, har valgt at lægge langt de fleste kræfter i internet-mediet.

Nettet baner vejen
De mener nemlig begge, at internettet baner vejen for flere yngre vælgeres kryds 15. november. Men det er ikke nok bare at lave en personlig hjemmeside, mener de.

- Man skal sørge for, at gøre sin hjemmeside synlig på internettets søgemaskiner, siger Chris Bagge. Han har sørget for, at en hel del hjemmesider linker til hans hjemmeside og blandt andet på den måde kommer hjemmesiden til at figurere højt på søgemaskinernes rangliste. Når man i søgefeltet på verdens mest brugte søgemaskine, Google, skriver Lolland Kommune, så rangerer Chris Bagges hjemmeside, bagges.dk, som nummer tre ud af cirka 318.000 søgeresultater - efter lolland.dk og folketidende.dk.

- På den måde gør jeg min hjemmeside kendt og trækker en del trafik til min hjemmeside, siger Chris Bagge.

Vil benytte søgemaskiner
Han mener nemlig, at en hel del yngre vælgere vil benytte internettets søgemaskiner til at finde svar på, hvem de skal stemme på 15. november.

- Når de unge i 11. time skal finde ud af, hvem de skal stemme på, så vil de søge på Google, og så vil min hjemmeside tone frem som en af de øverste, siger han. Flemming Jantzen er nået til samme konklusion, men han har valgt at betale sig fra opmærksomheden på Google.

- Jeg betaler et meget beskedent beløb per visning på google, og på den måde får jeg skabt opmærksomhed omkring min hjemmeside, siger han.

Stor succes
Han har lagt mange kræfter i sin hjemmeside flemming-jantzen.dk og er derfor også villig til at betale for øget trafik på siden.

- Indtil nu vil jeg betegne det som en stor succes. Jeg kan se, at der indtil nu har været mkring 500 besøgende og hjemmesiden har kun været tilgængelig i cirka en måned, siger Flemming Jantzen.

Udover opmærksomheden via Google har Flemming Jantzen også i alle sine valgannoncer og plakater sørget for at hjemmesideadressen bliver fremhævet.



Hentet fra Lolland-Falsters Folketidende, 7. november 2005












































Avisartikler

updated: October 10 2017 11:32:43 - web design:SH-Grafik